GroenLinks Maassluis is op weg naar verkiezingsdag 20 maart. Inmiddels zijn er vijf campagnezaterdagen achter de rug en is er nog ruim een week campagne te voeren. Met een paar campagnedagen voor de boeg is er nog op 16 maart as. de verkiezingsmarkt in Koningshoek en natuurlijk knijpen we op 17 maart weer de Trashtafette langs het Scheur.

Met inmiddels vijf campagnezaterdagen voor de Provinciale Staten- en Waterschapsverkiezingen en een landelijk GroenLinkscongres op 16 februari naderen we de verkiezingsdag 20 maart. Vorige week 2 maart liep, de op plaats 8 van de lijst verkiesbare kandidaten, Menno Siljee mee in Maassluis bij de Orangerie. Leuk om dan expliciet aandacht te hebben voor provinciale thema’s waar de Statenleden mee aan de slag gaan en om nog een tandje bij te zetten omtrent het nut van de verkiezingen en het gaan stemmen. De week ervoor deden we de Sparrendal aan met onze fractievoorzitter Raoul Kleijwegt, met zijn vrolijk toon ‘Hallo!, gaat u stemmen op 20 maart?’. In een flatwijk met veel deuren bij elkaar is er dan toch een heel andere sfeer, waarbij het dan ineens verrast als iemand niet op de hoogte van het feit dat we als GroenLinks in de gemeenteraad zitten. Dan vul je aan de deur duidelijk een informatiegaatje omtrent de gangbare Maassluise politiek. Goed, met ook nog de Vogelbuurt en Palet achter de rug gaat de campagnecaravaan zeker nog het Centrum, de Binnenstad en Koningshoek aandoen.

Op 16 maart is er nog in Koningshoek de verkiezingsmarkt, van 10.00 tot 16.00 uur, waar alle politieke partijen die zich willen profileren aanwezig zullen zijn. We krijgen daar ongetwijfeld nog boeiende gesprekken, met burgers, bedrijven en met de andere politieke partijen face to face. Met name met dat face to face van partijen op die verkiezingsmarkt is ieder welkom omdat men daar kan shoppen bij de partijen en je (al vergelijkend) je licht kunt opsteken over de komende verkiezingen en zo zeker te weten dat je (toch) gaat stemmen.

Alsof het nog niet genoeg is, knijpen we op zondag 17 maart tussen 14.00 en 16.00 uur afval met onze Trashtafette langs het Scheur. Verzamelen doen we weer bij de camperkampeerplaat bij de pont naar Rozenburg. De groen jasjes zijn in de laatste week naar de verkiezingen daarmee ook in het weekend goed zichtbaar in het openbaar gebied.

Maak graag gebruik van de mogelijkheid ons (ook kritische) vragen te stellen, bijvoorbeeld op straat, op de verkiezingsmarkt, facebook of gewoon via de mail glmaassluis@gmail.com.